Sunday, December 27, 2009

kisah nan lalu...

hu3...lagi beberapa hari je nak menginjak 2010:) aku bukan nak cite azam baru tapi, masa duduk2 tadi teringat kisah lalu....cepat kan masa berlalu??? ingat lagi aku g tadika muka comot...masuk darjah satu dan seterusnya....sekarang da usia 24 tahun dah macam2 kenangan ada. ada kenangan yang kalau bila dikenang-kenang boleh buat kita ketawa dan ada kenagan yang akan buat kita sedih...tapi tula kehidupan tetap kena diteruskan. aku bukan apa kadang2 bila kita teringat kenangan lama jadi sedey sebab da tak dapat borak2 lama2 ngan kawan2 kita kan....rindu saat2 huhuhahaha itu.

aku budak2 dulu baik(kalau tipula)...yang sebenarnya aku takdala jahat sangat cuma nakal je:) yela nama pun budak2 kan jadi tak matang lagi...sekarang da matang(sambil lambai2 tangan ala2 ratu). ingat lagi dulu bila sekolah, datang lambat tapi bila balik akula orang pertama akan kuar dari pintu pagar:$ kat dalam kelas jangan citerla...selain mengacau orang, hobi aku adalah tido tanpa memakai kasut:#(jangan dicontohi) sampai kasut pun kena sembunyikan kan jun???? tapi bila kawan2 aku, sembunyikan kasut disebabkan dah nak balik sekolah aku dengan slumber yaya je pakai beg plastik merah sarung kat kaki(citer benar ye)....nama pun nakal kan mana ada erti malu:$. dulu cikgu displin kat sekolah tu da kenal sangat dengan aku:p tangan ni da jadi habuan rotan sentiasa:$ bila kena rotan mesti cakap "terima kasih cikgu"(yang ni wajar dicontohi)ho3.

kat kolej pun sama kenakalan makin membara....hu3. cakap je sape lecterur tak kenal aku? bukan belagak tapi kenal sebab aku nakal buat pe kan...ho3(tak patut dicontohi). aku bleh plak bagi teka teki kat lecterur pai diorang pun pening nak menjawab:p...aku da cube jadi budak yang duk diam je tapi tak bolehla sebab badan aku ni cam ada satu kuasa keaktifan:p.... kat kolej lagila apa yang aku tak pernah kena? jatuh pai mulut bengkak kena tombol, kaki tesepit kat garaj, kaki bengkak kena hempap ngan fire extecusion(betul ke ejaan aku ni?)...pai lecterur aku pun da penin. tapi yang peliknya nakal2 aku pun aku dapat besahabat baik dengan warden paling garang~cik ani~ dan lecterur paling garang ~cik umi melati~...tapi tak semestinya aku rapat ngan diorang aku boleh buat suka2 hati je..marah tetap kena kalau wat salah. aku penah kena bagi penerangan untuk subjek inkeepers law sebab aku nakal dalam kelas...peh gugur rambut memikirkannya:$

dengan kawan2 pun banyak kenangan bersama:) dengan ajun, ingat tak jun i pernah tido umah u and u amik diari i???ho3...yang peliknya kau boleh plak tak sedar bila masa si budak ajun ni amik diari aku:$...tapi kawan aku ajun n shela ni suka nyakat aku...yela dulu aku mmg suka adam, diorang selalula kutuk adam cakap muka cam zed zaidila...hai bila teringat boleh senyum sendiri:) dengan kawan aku yang lagi sorang ni cikchelsea, selalu p umah dia tgk af(dulu takda astro) and naik moto dia yang canggih tu...ho3(jangan ketawa sebab moto tu banyak jasanya kan net?). dengan shah...aku ingat lagi dak shah ni pnah jatuh longkang(ketawa guling2)....aku tengah syok berbual dengan dia tetiba tengok sebelah dia da hilang...rupa2nya dalam longkang....hahahahahaha...jgn mare shah:) dengan shah ni macam2 citer lawak tapi aku boleh kongsi sedikit je coz yang lain biarlah jadi kenangan kita bersama shah:) ada satu ketika, adala kawan aku ni faezah kuat membebel coz aku dengan shah ni agak malas nak kemas2 umah ni...yela, bukan banyak barang pun...hostel la katakan. yang faezah ni dokla membebel suh kemas jadi shah pun kemasla....aku? aku pura2 sakit jadi faezah ni pun kesian kat aku and suruh aku rehat....ho3...dan kejadian yang aku tak dapat lupakan adalah aku terbangun lambat untuk kelas housekeeping....lecterurnya serius garang k(bagus dia garang sebab tu aku jadi orang). disebabkan terlalu takut aku bergegas pegi kelas dia hanya cuci muka dan berus gigi sahaja tanpa mandi:$...lepas tu aku da tak buat da, tiap hari aku mandi:)

macam2 kenangan tapi aku bersyukur ditemukan dengan insan2 yang hebat dan baik:) dan aku juga nak kongsi cerita yang aku gemar sangat tengok zaman remaja2 dulu....sekarang remaja lagi tapi remaja purba...ho3...



miss tres hermanas....

dan citer ini~



winter sonata...

p/s: sentiasa bersyukur setiap apa yang kita perolehi. nak membuka azam baru, sentiasala ingat akan kenangan yang mengajar kita erti kehidupan...moga kita takkan mengulangi, kesilapan yang sama:)

3 comments:

cc said...

arggghhhhh jun sangggg!!!

teringat zaman muda2 dl ;p

mimie said...

kan teringat zaman muda takda benda nak buat asik tgk lelaki kacak jun sang di tv:p

CikJJ said...

i tak minat lngsung jun sang tu...dah la terselit name i gak..