Sunday, December 13, 2009

inilah nasibku...:$




mengapa kamu, mengapa jadi begitu???? inilah nasibku......petikan dari lagi kumpulan nico:$...begitu sesuai pada diri ini. nak tau kenapa? baiklah aku citer....citenya bermula pada malam sabtu, aku tido awal dalam pukul 10.30 aku da tido sebab menyampah adik aku buka citer kau dan aku tu:#. tapi dalam kul 2 pagi kot aku terjaga sebab haus....haus betul....aku pun dengan gelojoh pegi ke dapur dan membuka peti ais lalu nampak botol terus meneguknya....aku tak baca pun botol apa yang aku minum tu...yela mamai dan haus kan....korang rasa apa yang aku minum??? nak tau apa dia? benda yang aku minum tu adalah.....

kicap:$

kalau nak tau rasanya macam mana, korang rasala sendiri...tapi serius baik jangan rasa, sebab aku dah rasa betapa peritnya minum kicap dengan gelojoh:$...dari aku mamai terus jadi segar bugar...agaknya kicap ni ada power root tak....hu3. terusmata ni tak ngantok....jadi aku pun pegila bilik air dan berus gigi, yela sebab gigi pun hitam disiram kicap:$ lepas berus gigi aku yang tak bleh tido, bacalah majalah. tengah syok baca sume majalah, tetiba aku dengar something...mula2 aku biarkan je tapi lama2 makin kuat dekat almari pakaian aku...peh berderau darah beb. aku yang sememangnya takut jadi makin takutla kan. aku pun buka langkah seribu terus lari pegi bilik mak aku....mak ngan ayah aku punyala terkejut, tanya pada aku, "mie kenapa ko tak tido lagi?"...aku dalam kedaaan pucat lesi bagitau, "ada hantu dalam bilik kita"....ayahku berkata, " ko biar betul mie?"...aku pun mengangguk dengan berkata, " betul2"....

lalu ayahku pun pergi kebilikku sambil ditemani aku....ayahku bertanya"mana hantu nya?"...aku menunjuk pada almari pakaianku....lalu ayahku membuka almari itu...korang rasa benda apa kat dalam almari tu? nak tau apa?

hantu berkaki empat~kucing~

p/s: moral dari cerita di atas, kalau terjaga malam2, tidurla semula....:p

12 comments:

ajun said...

hahaha...minom kicap??

mimie said...

aah ju...pai sekarang i tak lalu tengok kicap:$

cc said...

kicap makan dgn nasik nyaman bahhhh =p

Anonymous said...

siann minum kicap! wakakaka!

Anipah Ahmad said...

hahahahha...sy tak tahu awak ni dam. ada jer peristiwa malang tp melucukan. ni semua akibat sikap kalut awak tu la. blh la pulak minum kicap. mujur bukan cuka, kalau tak sebulan muka awk masam mencuka jer. hehehe

bila citer pasal ketakutan ni, spontan sy tergelak besar. memang penakut tul. teringat 'hantu' berpayung depan pintu banglo hostel awak dulu. wakakakaka...ingat lagi tak dam?

Anonymous said...

dato ct tak perlukan kamu pun..dato ct dah ada peminat ramai lagi dari stacy..suka hati dato ct lah dia nak nyanyi lagu2 dia ke suami dia..tak salah kan??dah yg kau sibuk2 tu knape??buat poll konon..kat blog dia boleh lah..hidup dato ct!!

Anonymous said...

lebih baik menutup aurat walaupun ckit daripada tak tutup lngsung!!

Anonymous said...

at least dato ct nyanyi juga muzik org melayu kita..tulis suka hati je!! dan satu lagi,walaupun dato ct tak full pkai tudung,,at least dia tak mengutuk org macam kau ni!!

Anonymous said...

cermin dulu diri kau sebelum nak mengutuk org!

Anonymous said...

ko x suka citer kau dan aq...aq lgi x suka citer 2...ko taw naper sbb aq x suka ngan mila n akim....so stupid itu citer!huhu...

mimie said...

net i taula kicap mmg sedap makan ngan nasi...tapi dah takdir....

hahahahahahaha...c.ani jangan pecah rahsia k. kawan2 saya sume cakap saya orang yang berani:)

wyna, mmg citer kau dan aku tu entah pe2...aku yang minat akim pun terus tak lalu....citer tu standard budak tadika....uh tak best langsung:p

fiezah91 said...

N3 pasal kicap...tp komen sal ct...pelik2... huhu