Monday, December 21, 2009

kenapa penat?

kenapa pa kau penat? mau tak penat aktivitiku amat padat sbb diisi oleh pelbagai aktiviti. nak tau apa dia? baiklah, aku citer:) ari sabtu 19hrbln, sepupu yang sebaya denganku melangsungkan perkahwinan. aku kira sepupu paling rapatla...yela dia lahir 28hrbln april 1985 dan aku 30hrbln april 1985. kami dah membesar bersama...main sama2, gaduh pun same2:p jadi bila detik bahagia sepupuku haruslah aku membantu apa yang perlu kan.... 17hrbln aku dah datang rewang:) biasala orang jawa macam2 kena buat...serius penat:$ buat kuih koci pun sendiri...kalau aku beli je kat kedai:p tapi tula namanya orang jawa kan, rajin(sile bangga orang jawa...aku campuran banjar+jawa=banjawa) di sini aku pun nak ucap selamat pengantin baru pada fadhila dan pasangannya azrol, semoga berbahagia ke anak cucu:) korang tengok jela gambar yang berjaya aku snap walaupun tgh bz bagai nak rak:$




ni adalah barangan hantaran pihak pompuan kepada pihak lelaki




cup cake hantaran yg dibuat oleh kawanku




sepupuku masa nikah...lawa kan??? pandai mak andam make up:) bagi tepukan ckit kat mak andam:)



masa nikah..ala2 saloma gitu:)



masa sanding:)



kek kahwin yang juge telah di baking olek kawanku

tapi selain aku sibuk membantu agihkan berkat pada tetamu, uruskan kek, uruskan sesi bergambar, uruskan makan beradap pengantin(betul ke apa yang aku cakap ni? kalau salah,iam sowi), aku juga ada tugas iaitu...nah amik:~




menjaga budak:$.......tapi yang ku benar2 jaga ialah dua budak kesayangan hamba:)




icha dan akil~wajah kesayangan hamba~

tapi dalam banyak2 budak, nila juara paling buat aku nak campak kat laut(harap makcik aku tak buka blog ni:p)



tengok cara duduk da tau macam mana budak ni kan???uh tak tahan aku:$

tapi utk meredakan ketensenanku kerana terlalu penat, aku pun buat something...nak tau apa? ni dia~




yeay mari kita berkaraoke:)



yeah aku dan sepupu menyanyi walaupun suara entah pe2...hu3:) janji lepas tensen:p





sempat lagi posing masa karaoke...:p

lepas majlis tu,malam aku terbongkang...tido tanpa bantal and alas....mula2 ingat nak baring je tapi tetido...punyala penat:$....ingat boleh berehat esoknya...tapi omakku ajak aku pegi JB hantar adikku yang belajar kat UTM dan sambey jalan2....nak tau kitaorg g mana? jom:)




kat dalam kete tgh berangan:p lepas je hantar adik aku kat UTM, aku pun pegi ke tempat ni...aku dah lama tak g tempat ni...dulu masa blaja, selalula pg tempat ni pai bosan:p...tapi bila dah lama tak pegi rasa rindu plak:p




ni la tempat yamg aku maksudkan....plaza angsana:)....lama rasanya tak pegi...sempat aku rembat sandal:p

balik dari johor sampai umah kul 1 pagi...memang penat....ingat ari ni nak rehat tapi ada juga aktiviti:$....nak tau apa? ni dia~




hari jadi mak aku...nak buat surprise:) ni juga telah dibuat oleh kawan saya (dah banyak ni net i promote)



dan juga kfc telah dihidangkan....:)



mee bandung juga disediakan:) aku beli je:p

dan inilah bisday girl...eh girl plak...besday mom:)




selamat hari jadi mak...semoga panjang umur dan murah rezeki:)

panjang tul entri kali ni....hu3...takpela sesekali entri penuh gambar:) tgh makan2 masa majlis tetiba tup! karen takde...hampagas tul....aku pai tak nampak aku makan ayam ke sudu:$...sib baik kejap je.... mmg penat kan...aku pun nak tidola...di sini aku nak bagi korang tgk muka aku cam budak ni kalau ada tenaga dan selepas ilang tenaga:~



wajah ketika banyak tenaga:)




muke da kehabisan tenaga:$

p/s:mau berehat dengan secukupnya........ZzzzZZZZzzz


3 comments:

cc said...

promote2...jgn tak promote =p

trima kaseyyyyyy keh keh kehhhh

Anipah Ahmad said...

waaa...pnjgnya entry ni..huhhuhhuh...mengah..mengah dgn gelak2 jer. ada jer lawak yg di persembahkan. kalau ikutkan blh jd 3 entry tau.
tp takpe2...ok la tu.

Best la dam, sesekali makan dalam suasana gelap gelita, blh makan byk2. Sampaikan salam n ucapan selamat ulang tahun untuk mamy tersayang.

mimie said...

net=same2:p

cik ani=memang panjang entri saya:$ penat sungguh nak buat entri sepanjang itu:$ makan dalam gelap gelita takde feel la c.ani:p mak saya ucap time kasih:)