Thursday, December 31, 2009

baik, En. Polis:#

aku penat:$....tapi aku nak citer pasal kisah baik punya yang berlaku hari ini:$ semenjak dua menjak nanyang dibuka...aku da ketagih kopi:$ kalau tak dapat minum sehari rasa serba tak kena...adakah nanyang guna ubat guna2?....ooooo...minta simpangla ye:$ masa mau memandu tuk pergi ke nanyang....(net, bolehla bungkus kopi kat nanyang...cantik je dapat cawan cam ice blended)...ok2 sambung citer:) dalam perjalanan menuju ke nanyang menaiki kereta bank(kereta myvi aku, tapi masih hutang jadi namanya kereta bank la:$)...dalam perjalanan itu ada trafic light, jadi aku berentila sebab warna merah tak boleh jalan...kalau jalan, tak baik punyeeeeee:p da berenti di trafic light bukala lagu pakai buang sekuat hati sambey nyanyi2...tetibe rasa tingkap diketuk...ku menoleh....ooooooooO...ada orang naik moto dan pakai seragam polis...mau apakah??? aku buka tingkap tapi, sebelum tu pelahankan radio:)

Diri ini: ye, Encik polis(mustila panggil encik sebab lelaki dan tak tau nama hentam jela panggil polis...takkan nak panggil bomba plak)...ada apa ek?

Encik polis: cantik kete (sambil tesenyum penuh makna)

Diri ini:(sudah mula merasa riak...ho3) takdela biasa2 je Encik....hehehehe (padahal suda bangga gile dipuji kereta sedemikian rupa....ho3)

Encik polis: mmmm..tali pinggang keledar tu untuk perhiasan je ke kat kete awak ni?

aku yang mmg gelabah semakin gelabah bila menyedari diri ini tidak memakai tali pinggang keledar...sudahla begitu, diperli pula sedemikian rupa oleh Encik polis....uh menikam kalbu beb:$ tetiba terkeluar lagu RELA:*

Diri ini:...ma..ma...maap encik polis! tak perasan sebab nak pegi beli kopi jap pastu balik(apa punya alasan daaaaa)

Encik polis: yela walau hendak pergi kedai kopi sekalipun, kenala pakai tali pinggang tu ye...karang tak pasal2 kena bayar RM300 apa nak dikato? boleh dapat berapa banyak beli kopi dengan RM300?

Diri ini: banyak Encik...(masa ni serius rasa nak pakai topeng:$)

Encik polis: baiklah kali ni saya lepaskan...tapi lain kali kalau jumpa lagi konpem saya doublekan saman awak jadi RM600..paham?

Diri ini: paham!

Encik polis: dah jalan...kereta cantik, tapi jangan buat perhiasan k

Diri ini: baik Encik! terima kasih........

terus pakai tali pinggang dan bawak kereta dengan penuh sopan daya mutu keunggulan:$ jadi pakaila tali pinggang k sume...jangan jadi macam aku....ooooooOOO...amat memalukan:$ sekian saya melaporkan sebelum 2010:p

p/s: oh keretaku da jadi tumpuan polis...tetiba rasa mahu tukar cat kereta....hohoho:# sape2 boleh tolong catkan?:)

5 comments:

Fajrina said...

hahahahahah
lawak giler la mimi.......
malu weh.....heheheheh:-)

Unknown said...

huhu! padan muke..hahaha! igtkan polis tu nak tegur psl pasang lgu kuat2 rupenyer tali pinggng..hakhak..
yg riak tu xbleh blah la..klu polis puji musti lah ade smthing..bleh plak bangga hakak mimie ooi..wakaka!

mimie said...

fajryna..da takdir, nak buat cam mana...:$
asha...mana tau polis tu puji seikhlas hati:)

Unknown said...

hahaha..ye la2..hakak mimie snap lah gmbr myvimu itu letak kt sni..bleh tgk..hohoho!

cc said...

alamakkk lupa lesen i dh mamfusssss!!! ai ya yaiii esok harus ke post office neh T_____T