Wednesday, December 2, 2009

dulu ct nurhaliza sekarang stacy





dah lama sebenarnya aku nak cakap pasal benda ni tapi asyik takda masa je(statement macam setiausaha PM).....tapi kali ni aku nak citerla sikit.... dulu, dulu ye...hu3 aku mmg peminat setia dato ct. cakap je apa lagu ct nurhaliza??? sume aku tau. cd lagu ct lagila jangan cerita sume ori beb. sekarang ni bukanla kata aku benci ct cuma tak sesetia dulu...hu3. bagi aku lagu2 ct dulu memang best sebab lagu ct sumer mmg dia nyanyi utk hiburkan peminat tapi sekarang??? lagu ct kebanyakannya ditujukan khas buat sang suami~dato k~...uh memang tak berbaloi utk mendengarnya...aku peminat ct dari dulu wei...tapi asyik dengar lagu ct sejak dia kawin sume ditujukan tuk dato k....mana tak berbulu tinge dengar. common la ct, sume orang ada husband, jadi janganla asyik nak buat lagu dugaan anda dan suami je. tapi suara ct tak bolehla dipertikaikan mmg hebat wei....nyanyila lagu pe2 gerenti sedap. cuma ct yang dulu agak berbeza dengan ct yang sekarang. bagi peminat setia ct dulu musti anda paham apa yang aku rasa sekarang ni:( kecewa wei dengan hasil lagu yang ct berikan sekarang...lagi2 lagu ku percaya cinta...tak paham aku muzik apa ntah..jap ada irama arab, jazz dan entah apa2??? tapi sebenarnya aku lagi kecewa dengan pendirian ct. dulu berjanji bagai nak rak dengan peminat akan memakai tudung pas pulang mengerjakan haji. sekarang mmg masih memakai tudung tapi tak tau fesyen apa:$ ct oh ct, kalau tak bersedia buat apa berjanji. aku ni takdala baik sangat cume, aku taknakla ct mencemarkan orang yang ikhlas pakai tudung tapi dengan gaye ct pakai tudung macam tu menjatuhkan maruah orang yang bertudung(amik ko statement tak syg mulut namanya). aku lagi suka ko bukak je tudung ct kalau ko tak bersedia lagi jadi takdala orang mengumpat ko. betul bukak lagi bagus dari pakai tudung ala2 topi.

sekarang aku mmg minat dengan stacy...sebab apa? dia tak macam ct. maksud aku, aku da tengok penyanyi2 baru yang asik terikut stail dan nyanyian ct contohnya syura, ct nordiana dan ramai lagila tapi stacy ni tak. dia ada stail dia sendiri. yang bestnya dia very natural. tak sesopan ct tapi dia very lepas punya orang. maksud aku stacy ni jadi diri dia sendiri. dia ada stail nyanyian tersendiri and menari adalah trademark terbaik dia. kagum wei bila tengok dia nyanyi sambil menari:) bertenaga seperti minum 1 gelen 100plus...hua2. lagi satu personaliti dia yang tak kontrol ayu and slumber begitu baik punye:) dia bukan bleh setakat nyanyi sambey menari je tapi coba dengar dia nyanyi lagu rela....peh mmg berbaloi utk dengar wei. terbaikkkkkkkkk:) lagu2 dia pun moden and sedap didengar buat masa sekarang ni. lagu pakai buang kalau dengar rasa nak joget2 je:) lagi satu stacy ni ada aura, kalau dia nyanyi kat pentas tu rasa best je nak tengok.... tapi aku mmg suka stail stacy yang tak kontrol cun dan bila bercakap dia mmg kelakar tapi bila menyanyi dia very stylo:)

pada peminat ct or stacy janganlah kata aku nak membandingkan ct atau stacy. aku takde niat pun nak membandingkan mereka berdua sebab ct mahupun stacy ada kelebihan masing2. cume aku nak menceritakan tentang minat aku, dulu ct skrang stacy:) ct suara memang tetap terbaik tapi zaman berubah sebab budak2 sekarang lagi suka stacy yang bwk satu pembaharuan dalam industri kita. aku harap pada tahun 2010 kerjaya stacy terus berkembang dan berjaya.

p/s: jangan gado2 k pasal ct or stacy. bagi aku zaman sekarang stacyla....:)

13 comments:

Anonymous said...

hai mimie, kmu pn minat ct ya, samalah dgn saya, tpi sekrg saya lebih fokus kepada stacy la sebab ct dah lama dlm industri muzik beri peluang la kat artis baru kan,

mimie said...

yes saya mmg peminat ct dulu tapi sekarang stacy:) betul kita kena bagi ruang kat artis berbakat seperti stacy. sebab ct dah puas kecapi kegemilangan dia. bagila peluang kat artis baru plak:)

Anonymous said...

yup btul2! ct tu dah kukuh giler kat msia ni..
tp lawak ar part minum 1 gelen 100 plus tuu..hahaha!
mesti tgelak sorang2 bce entri2 hakak mimie ni..
asha pun minat stacy sbb tu..n sbg bonus stacy ni pun cute jgak..kan..dia mmg kuat berusaha!
chayok2 stacyy!!

mimie said...

thanks asha. betul stacy comel sangat. stacy ni jenis yang kuat berusaha. apa yang dia kecapi kini sume hasil kerja keras dari dia:) ye chaiyok stacy!

Anonymous said...

entah apa2 r konya blog ni minah??
ko ni padapu kan??sejak bila ko minat siti ek??xtahu pulak aku ek??
hipokrit.. aku pun xminat siti tp xada mcm ko hipokrit!!
bangga sangat ke stacy ko sekarang ko tu minah!! yang terlompat2 mcm monyet wei sesar sikit r ni malaysia r wei..negara islam...
so ko tu dah pakai tudung tapi perangai entah apa2..fuck penyanyi wanita..suara aurat maa...baik ko bukak tudung ko tu minah...
menyampah tgk muka ko tergedik2 mcm nak sesuatu..hee...

lalalala said...

ape la comment kt atas ni ..kecoh pulak die kan ?? yes ,i adore ..stacy tak de pape nak di banding kan dengan siti .. siti da sampai taiwan ,jepun , even london ... dan satu-satu nya artis asia yg ke GRAMMY AWARD ! ALSO NOTED AS " NUMBER 2 ARTIST IN ASIA" AND NUMBER 1 MUSICAL ARTIST IN ASIA"
STACY PERLU BELAJAR BANYAK DARI SITI WALAUPON RENTAK MASING2 LAIN ... BAB TUDUNG TO BE HONEST ,SITI AMBIL LANGKAH PERTAMA DULU UNTUK PAKAI SEPARUH TUDUNG .. INGAT YER , YANG PAKAI TUDUNG LITUP PON TAK SEMUA YNG BAIK ..CONTOH JULIZA ADNAN KONON BALEK AJI PAKAI TUDUNG ABES ,TUP-TUP PERANG RAMBUT .. CAM SIAL KAN??? BETTER SITI TAKE THE FIRST STEP DULU , BARU KE ARAH BERTUDUNG LITUP ... KAN ???? BANGGE WOiii khazanah malaysia siti tu ...
tapi bab populariti 2009 nama stacy mungkin tinggi jauh di atas siti .

mimie said...

wah tetibe kan nak emosi kat blog aku:p kalau ko tak suka buat pe baca blog aku? kan ni luahan hati aku je. setiap orang ada hak atau pandangan masing-masing kan. tak payahla nak emosi sangat. aku tak cakap pun yang tak bertudung tak baik...aku pun cakap aku bukan baik sangat.. aku just manusia biasa seperti anda juga. tapi aku mention tudung tu kan satu kewajipan, jadi bila ct buat macam tu better tak payah pakai kan??? lagipun dia sendiri cakap belum bersedia. apa2pun ni just pandangan aku. kalau kau ada pandangan sendiri just buatla blog sendiri untuk luahkan apa yang ko nak. negara kita bebas and demokrasi:) pe2 pun thanks sbb sudi singgah dan komen di blog bintang zone:)

ajun said...

panasss...

mimie said...

haha..jun mmg panas tapi i cool je:)senyum jela...tak pasal dah macam artis ni kena tomahan camtu...i anggap benda ni remeh je tapi ada orang teremosi lebih...just ignore jela:)

cc said...

to lalalala:

BAB TUDUNG TO BE HONEST ,SITI AMBIL LANGKAH PERTAMA DULU UNTUK PAKAI SEPARUH TUDUNG .. INGAT YER , YANG PAKAI TUDUNG LITUP PON TAK SEMUA YNG BAIK

sesungguhna matlamat tak menghalalkan cara!

Anonymous said...

luahan nak megutuk org??sape ajar ko??

Anonymous said...

lantak pigi dia la nk luahkan isi hati dia kt blog dia. Yang ko menyebuk sini wat per. Bwekk.. gila sana. Gi jauh2.

mimie said...

luahan tuk mengutuk orang saper ajar??? ko yang patut belajar, aku kutuk ke apa tu??? beza kutukan dan pandangan pun tak dapat beza. ni cth kutukan ye...
"gigi minah macam gajah"....kalau tak paham takpela pegila pertahankan ct ko tu, harap2 dapatla kete ke k:p