Wednesday, December 10, 2008

JPJ dan TNB



ari ni saya nak citer something. kul 10 pg td saya nak pg kedai dan dgn bangganya saya pg menaiki keretaku....(tanpa memakai tali pingang). tiba satu simpang saya belok dan ada anggota JPJ...saya nak tarik tali keledar pun tak sempat. saya wat muka rilek dan comel jer(senyum penting yar).... dan ini sesi dialog saya besama anggota JPJ:


Pakcik JPJ: boleh saya tgk lesen?


saya yg comel: boleh, apa salahnya...(besama senyuman plg manis)


selepas memberi lesen dengan penuh kesopanan dan Pakcik JPJ pun mengechek lesen saya. (dalam mata saya duit da melayang-layang2 bak sutera)


Pakcik JPJ: OH ada lesen rupanya ingatkan budak sekolah td..


saya yg comel: hehehehehe(dalam hati rasa nak tembak je pakcik JPJ ni..sabar2)


lepas tu saya pun berlalu dengan penuh berkhemah menjadi pemandu plg cermat di abad ini...lalalalalalala



lg satu saya nak habaq pasal TNB..... citernya bmula kul 7.30 td.... saya dengan penuh sopan pg ke bilik air utk mandi dan bila saya tgh syampoo n tetiba gelap gulita.... keluarla lagu, berbumbung angkasa kelabu.... isk3. dan saya tunggu punya tunggu pas saya buruk2kan kelembapan TNB, kul 10 pring....(menandakan karen ada). wah seronoknya ati ini... terus nyanyi lagu~ APO KONO ER JANG...TOMONONG AJER...lalalalalalalalala. Tima kasih TNB!

1 comment:

Papa-Itam said...

hi berani botui eko tak pakai tali pinggang budak yong peng nie....
kang aku lotak eko kat balai polis yong peng nanti....