Thursday, December 25, 2008

alahai sayangnya....


apa kenala ada gambar mamat ni plak kan...saya tau anda pelik. tp, saya nk kenalkanla mamat ni namanya rico yan. rico ni pelakon femes gak la kat filipina... dia penah belakon kat cite mula sa puso kat tv2 dulu2 kala. masa tu saya ting. 5, saya mmg sukala cite mula sa puso ni....pai saya penah curi2 tgk kat pusat sumber sekolah saya(ampun cikgu). saya suka gakla kat rico ni coz dia cute n saya suka tgk dia belakon. tp rupa2nya mamat ni dak takda kat dunia ni(maknanya dalam english death la) 6 tahun lepas. dia mati pada usia 27 tahun iaitu pada march 2002. nak tau dia mati sbb apa? sbb hubungan dia dengan awek dia(pelakon wanita tu heroin mula sa puso) thalang coz kuarga rico ni org kayala...lalu dia bunuh diri...peh bunuh diri sbb ni je ke? ko kawin jela dengan awek kau kan, bukannya ko agama islam kena ada wali segala....sedangkan rita dgn aidil(bukan artis tu ye tp kwn saya yg namanya sama cam diowg*cover linela* wakakaka) yg islam tu pun bleh kawin dekat thailand lgkan diowg...buat pela nak bunuh2 diri ni...hai. ok sambung blk pasal rico ni...masa dia bunuh diri awek dia pun tak tau n tekejut...tp rico ni adala tinggalkan surat utk awek dia yg betulis lebey kurang camni :


"mencintaimu adalah sebahagian dari hidupku....seumur idupku hanya kau yg aku cintai, dan sudah menjadi kebiasaan bgku untuk mencintaimu...syg, maaf kerana aku tak mampu membahagiakan dirimu dan menunaikan janji2 kita.....tp aku akan selalu berada di sampingmu dan mendoaknmu....selama tinggal dari insan yg amat mencintaimu..."


sahdis kan isi surat tu?....acara pengebumian rico ni disiarkan secara langsung kat stesen abs filipina masa tu..mmg ramai yg datang. dan sekrg awek rico yan pun dah kawin dan berbahagia....tp rico dapat apa? 'bak kata nabil, lu pikirla sendiri'........


p/s: sebagai umat islam, hindarila dari perubatan bunuh diri kerana ingatla balasannya...semua masalah ada jalan penyelesaian...jgnla ambil langkah pendek dengan bunuh diri...renung2kanla....ok asalammualaikum....ke bintang!

3 comments:

cc said...

i it for real???
mcm dlm telenovela je...xsangka ada gak blaku dlm dunia btol. dia tlalu mjiwai watak lakonan ke smpi bunuh diri?hhuhuu..cam heath ledger tu..tlampau obses dgn watak joker..smpi mbawa ke maut..iskkk iskkk

Unknown said...

Agak2 la wat Cite,dia mati sbb tekanan jantung terhenti..mati pun time tido,bila masa plak dia bunuh diri

Frando_Boromir said...
This comment has been removed by the author.