Sunday, September 27, 2009

terimbas kembali....:)

penatnya minggu ni asik beraya je tapi nila peluang nak pegi umah sedara and kawan2...yela raya kan setaun sekali je:) tadi eden pg umah pakcik kat kluang, pastu dia ada belala kucing...banyak kucing dia. nak dijadikan citer, ada budak kecik ni kira sepupu edenla baru berusia 6 tahun punyala takut dengan kucing....yang abang2 dia pun suka menyakat budak kecik ni. memang kelakar, dan tetiba aku teringatla waktu kecik aku memang amat takut dgn kucing:p malah aku rasa kucing tu cam rimau masa kecik....hahahahaha. dulu sepupu dan adik aku sukala menyakat dengan bagi kucing tu secara dekat pada aku.....peh aku meraung2 dan berlari2 menjauhi kucing. tak kirala kucing tu besar atau kecik aku tetap takut....hua3. pernah sekali masa tido tetiba ada kucing tido kat sebelah aku terus terbangun dan lompat terkena perut bapakku...hu3. masa tu kat kampung pastu aku menangis sekuat ati sbb kucing tu amik tempat tido aku.....percaya atau tak sampai umur aku 12 tahun aku masih takut dgn kucing. tapi masa umur aku 13 tahun adik aku nak bela kucing yang diberi nama cicit....masa tu aku rasa nak kuar dari umah tapi adikku janji tak kacau aku dengan kucing jadi aku dengan berat ati pun terpaksala setuju. jenis kucing yang dibela oleh adikku ini suka tido dengan manusia....isk betul2 membuat ku gelisah. bayangkanla tiap2 malam saya tak lena tido sbb takut kucing ni tido sebelah saya. tapi bila dah lama2 aku yang memang kaki tido ni jadi dah tak kisah...lantakla....lama2 aku da jadi berani dengan kucing. betulla kata orang, utk ilangkan rasa takut, kita kena hadapinya....hu3. tapi sekarang ni kucingku yang bernama cicit tu dah mati sebab sakit barah payudara....betul tak tipu.....tapi terima kasihla pada cicit sbb dia saya tak takut ngan kucing lagi. jadi bila tgk orang takut dgn kucing, saya tersenyum mengenang diri ini yang pernah lalui perkara yang sama:)

p/s: tips utk orang yang takut kucing atau geli, belala kucing...ha3.

No comments: