Friday, September 25, 2009

aku da bosan!

kenapa bosan?

mau tak bosan kalau asyik jumpa je orang yang berumur akan bertanya soalan ini~

"ko bila lagi mie nak kawin?"

mula2 bolehla senyum dan berkata~

"insyallah bila dah sampai jodoh nanti"

tapi kalau ramai yang tanya dan kadang2 pai byk kali tanyanya, mulala darah yang makan macam2 benda di hari raya ni mendidih pai terkuar satu ayat bila org yang ke berapa ntah tanya~

"mmg kita nak kawin tapi ingat nak buat grand cam dato ct keliling kampung naik ferrari tu yang kena kumpul banyak duit. kalau makcik nak sponsor, esok kita kawin...."

puas hati aku...uh. terus terdiam. takda soalan lain ke nak tanya. tanyala bila nak jadi kaya ke, bila nak buka ladang kambing ke ada gak faedahnya. kalau aku nak kawin nanti taula aku jemput. buat2la bersabar. dioarang ingat aku ni ari2 pikir cam mana nak kawin agaknya. kalaula aku ni boleh meminang orang da lama aku hantar rombongan meminang akim. tapi aku ni pompuan kang tak pasal2 kena lempang ngan mak aku. cis.

p/s: pada orang yang suka tanya soalan macam tu, satu je nasihat.......jangan tanya pada aku yang mulut lazer ni...amboi3...bluerk:p

1 comment:

Anipah Ahmad said...

hahahahaha.....sy amat menyukai entry ini. Amat setuju dgn jawapan yg diberi berkaitan majlis grand utk perkahwinan tu. Lain kali sy pn nak gunakan jawapan tu jugak la.
Sebab dgn pertanyaan tu la sy krg berminat nak beraya kat rumah sedara mara. Lebih best g rumah kawan2. Selamat hari raya dam.