Saturday, July 18, 2009

kenangan bersamamu part 2

ok habis sem 1, kita memasuki sem 2. sem 2 ni agak mencabar sebab byk blja practical then teori. jadi kenala blaja dining room sevice, pasrty and western. mula2 kami dapat je vest terus masing2 try...saya rasa spt budak skema.ceh...tapi yg bestnya masa kami tgk sape yg ajar kitaorang kelas DRS adalah c.sara...peh dia lagi. cam mana ni? kami pun layan jela dgn harapan dia tak menjadi segarang masa sem 1 dulu. tapi masuk je kelas dia baru blajar cam mana nak handle kelas DRS n kenal barang2nya terus insaf....ui...dasyat2. saya yg suka bercakap n suka melawak bila masuk kelas dia akan jadi seperti insan yg baik lagi suci. diam seribu bahasa beb...takde apa yg kuar dari mulut ini....hanya kalau ditanya sahaja mulut ini akan kuar suara untuk memberi jawapan. tapi sem 2 ni adalah paling penat rasanya. yela dahla kelas DRS tu mula dari kul 3pm Pai kul 11pm...pastu esok ada kelas pastry awal pagi....fuh mmg penat. mula2 tu saya mmg da tak larat sgt tapi kerana kegarangan lecterur saya tu menyebabkan saya gagahkan diri walhal diri ini da penat. tapi bila diimbas, saya amat berterima kasih pada lecterur saya tu sbb diala saya dapat keyakinan yg saya bleh buat sume tu dan menghargai masa yang diberi. tapi masa sem 2 ni, saya duk kat hostel. masa ni budak2 hostel mmg best. saya nak citer pasal budak yg namanya shah sekarang da jadi member tebaik saya. kalau dipikirkan secara logik, saya btul2 tak sangka budak ni bleh ngam dgn saya. yela mula2 datang je demam...kejenya tido je pai saya pun tak perasan yang dia ni wujud...hu3. tapi mmg best kwn dgn dia coz perangai kami cam duplicate je tapi citarasa tetap lain2 la...dia suka M.Daud Kilau tapi saya tak...ha3. apa yg bestnya saya bleh citer apa saje dgn dia n gurau apa saja dgn dia coz dia tak amik ati pun...samela cam saya...hu3. kat sini pun saya kenal dgn zura. dia ni pun istimewa...dia ni betul2 budak baik. dia kalau wat keje mmg tak akan merungut langsung n dia mmg really baikla. saya pun tak sangka akan dapat kwn sebaik dia...hu2(nampak sgt kwn saya selama ini kategori nakal...nakal ye bukan jahat...baik juga tapi nakal). tapi zura ni tak nakal. cakapla apa saja dgn dia, pasti dia percaya....he2...yela sedangkan saya yg nakal ni pun kalau cakap main2 pun dia percaya...hu3. ramai lagila teman2 ku...sem 2 ni adalah sem yg paling seronok coz hapy dan jumpa ramai kwn. selain kwn saya rapat gak ngan warden saya namanya c.ani...hu3. mula2 dia tanya saya, saper nama awak, n saya jawab, "adam". pai sekarang dia still panggil saya adam walaupun saya da tak suka adam...tapi kata c.ani nama adam tu sesuai utk saya jadi saya cakapla, "kalau c.ani da selesa panggil nama tu teruskanla saya tak kisah"....byk sgt kenangan masa duk hostel ni...mula2 bab penyangak, ops jongos(nama operasi yang telah diberi nama oleh c.ani), barbeque, kes gaduh and macam2 lagila...tapi syabas c.ani dapat mencari jalan bagi melindungi kami semua...asal tak jadi apa2 pun da cukup bersyukur. terima kasih c.ani!..itu bab hostel, skrg sambung lagi bab kelas masa sem 2. apa yang tak bleh saya lupa, mmgla citer ni malu untuk diceritakan tapi bleh dijadikan sbg pengajaran. spt biasa kelas drs dimulakan. kelas ni cam restaurant dining servicela kan. dia punya guest pun real guest di mana kami tak kenal pun sape. hari tu saya kena jaga table for two(maknanya ada 2 orang guest). dua2 lelaki and yang saya geram byk tol tanya...tapi muka ni tetap manis dan bibir sentiasa senyum.yela kualiti service la kan. tetiba masa saya hidangkan main course, ada sorang abang ni botak dia tanya, "adik phiasan apa ni atas daging ni?".saya tanpa bepikir n dgn lancarnya menjawab, "tu maruku".....muka abg tu bekerut seribu pastu dia berkata, "pelikla ek, makan western tetiba ada maruku"...saya pun hanya senyum.tak sampai baper minit kemudian tetiba syafiq bgatau lecterur saya nak jumpa. saya pun pelik, dalam hati berkata...aku ada wat salah ke?...tapi saya pun pegila jumpa lecterur tu. dia pun tanya saya, "apa yg awak bgtau guest tu mie?"...saya pun jwbla dgn jujur, "maruku"...lalu lecterur saya pun berkata, "sib bek awak cakap betul tak tipu. alahai tu spegheti gorengla sayang oi...kalau tak tau kenapa tak tanya saya?".saya terus terkesima, takut sudah tentu...dalam hati berkata, "habisla aku ari ni"....saya pun terus cakap, "minta maaf c.sara. saya betul2 tak tau"....lecterur saya pun senyum lalu berkata, "takpela wak teruskan len kali tanya dulu kalau tak tau k"...syukur alhamdulillah. tapi saya rasa dia nak marah tapi disebabkan klaka, yela cakap maruku...nampak nar kejakunannya...hu3. yela saya ni org kampung manala pnah makan western2 ni selain kfc n mac d. tapi sekarang da abis blaja saya taula sumer tu...he2. okla sampai sini je. apa yg bleh saya simpulkan, sem 2 adalah sem yg paling bahagia pernah saya lalui...miss sgt masa sem ni. pe2 pun saya akan ingat pai bila2......

1 comment:

Anipah Ahmad said...

Wowwww panjangnya entry ni...dlm kesibukan sempat lak saya baca curik2. So sy pn nak komen panjang2la jugak.
Dari entry ni dapat memberi gambaran sebenar pengalaman sepanjang awak bergelar studnt IHYPJ. Wl byk suka dukanya, tahniah krn berjaya mengharungi hingga tamat pengajian. Memang smpai sekarang masih ingat lagi kenangan masa bertugas sbg warden n menghadapi pelbagai kerenah. Yg blh disimpulkan sepnjg bertugas sbg warden awk antara yg banyak memberi sumbangan n bantuan. Wlpn nakal, kuat tdo, suka menyakat n penakut. Hahahahaha....