Sunday, July 5, 2009

begini rasanya rupanya....

apakah maknanya entry kali ini?????...mmmmm..saya nak citerla, pada ari semalam sabtu 4/7 saya nak g bandar coz kwn saya ajak p secret receipe(ngidam katanya)....jadi saya layankan jela... seperti yg dijanji, selepas zohor tapi dapat mesej spt ini-mie, panasla kita pegi petang ckitla dalam pukul 5. saya pun ok je. dalam kul 3 lebey kot, kwn saya yg sorang lagi bg mesej-mie, i tak dapat pgla sbb i ada keje malam ni. kalau pg petang mesti balik malam. saya pun tak kisah sbb saya tau dia ada keje dan dia bgtau awal. its ok. pukul 4.15, saya da siap2 n kul 4.30, member saya lg satu(yg pregnant) hantar mesej- mie, i tak dapat pegila sbb mabuk teruk, maaf sesangat k. saya pun tak blehla nak paksa kan coz dia sakit dan saya pun kata ok. tapi memandangkan saya da siap jadi saya pegila sorang2. mula2 pg secret makan clasic cheese dan aple casturi...mmmmm, sedap. tapi sume pekerja kat secret tgk saya semacam je sbb saya dahla duk sowang2 pastu makan sorang2...saya wat muka dek je dan menikmati kelazatan kek. lepas tu saya pg summit, coz saje dah lama tak pg asyik p bp mall je...hu3. saya p the store kat summit tgk ada sale...wah. saya pun becadang mmg nak beli baju coz badan saya da gemuk. saya pun belila 2 helai baju, satu jenama half, satu lagi jenama c-union(walaupun jenama tak dikenali sangat tapi yg penting saya suka...he2)...pastu saya ingatkan diri saya cukupla da ada 2 helai... tapi kaki ni gatal melangkah ke kedai giodarno(hampeh tol). saya pun tak sedar bila tangan ni memilih baju dan membayar...sedar2 je saya da pegang beg plastik giodarno yang ada 2 elai baju(mmg ayat yg betul2 hampeh dari budak ini). pastu saya berjalan dan sudah bosan berada di summit saya pun kuar dari tempat itu(sebenarnya nak mengelak dari shoping lagi)....dalam pjalanan balik tetiba saya terinagt nak beli air bliss...saya pun p la carefour. di sana saya beli 3 elai tudung dan beg(budak ini tak boleh pegi shoping complex dengan tangannya mempunyai duit ye). then saya pun mau pulang sbb penat, bila dalam kete baru saya lihat dan berkata sendiri...banyaknya barang yang aku beli(baru perasan.. dasar hampeh punya budak). dan baru saya sedar, kalau saya g sorang ada gak yg teman iaitu setan(tu yg sume nak beli). kalau kawan saya ada musti da nasihat...hai tapi takpela ni dijadikan pgajaran(insaf ke budak ni????insyallah....mmm). tapi yg paling penting tgh saya bawak kete, ada satu lagu yang buat saya befikir....mmmmm...

sepi by yuna

Sepi hati terjadi lagi
Mungkin sampai mati aku sepi

Biar senyum hadir di hariku
namun ini hanya ada di bibir
di bibir saja


Aku ini yang bisa mengerti
walaupun yang lain mau mengerti
Namun berat beban hidupku
biarkan saja
Biar saja hanya ku yang tahu

Sejarah cinta dan hidupku
penuh duri dan banyak ranjau
Butuh kesabaran yang penuh
untuk tetap ku berdiri

Oh.. ada saatnya ku bicara
bila hatiku telah bulat
Sepanjang ku bisa atasi semua
aku tetap diam

Woo.. sejarah cinta dan hidupku
penuh duri dan banyak ranjau
butuh kesabaran yang penuh
untuk tetap ku berdiri

Oh.. ada saatnya ku bicara
bila hatiku telah bulat
Sepanjang ku bisa atasi semua
aku tetap diam

bila dengar lagu ni baru saya paham kenapa kita perlu kahwin. sebelum ni saya cam tak pnah tepikir nak kawin, nak bercinta n bla..bla..bla... tapi, lepas kuar sorang2 ni dan dengar lagu cam ni sorang2 baru saya pikir. kawin tu adalah pekongsian hidup. kawan2 kita takkan sentiasa ada masa utk kita tapi pasangan iaitu suami kita sentiasa ada masa utk kita. ia amat membuat saya terus tepikir dan mengubah pandangan saya thadap perkahwinan. sebelum ni saya anggap pekahwinan tu satu pegonkongan, tak bebas dan lain2 lagila sume yg buruk tapi bila tepikir, pkahwinan tu sbenarnya indah juga ek...hu3(tejiwang plak). tapi saya tau bukan mudah nak cari pasangan idup. kalau dulu saya malas nak pikir dan tak berusaha, lepas ni saya akan rajin berfikir dan berusaha ke arah itu...ceh. doakan ye kawan2.hu3.... kesimpulannya saya taknak jadi sepi seumur hidup(sahdis btul). saya harap ada lelaki dapat terima saya seadanya dan ikhlas nak bersama saya sampai bila2..amin. saya akan jatuh cinta dan terus cintakan lelaki itu apabila dia bergelar suami saya. saya akan setia...itu pasti ye.... ti takdela saya cam orang sengal je kuar sowang2...buat masa ni okla tapi taknakla sampai bila2. i hope someday, i ada suami yang dapat temankan i pai i tua....ti da tua takyahla shuping, kita berkebun atau melancong....hu3....sekian itu saja luahan hati saya....

3 comments:

cc said...

mi, tak sangka u pegi sorang2...sian u. musti keboringan kn..xpe..nt kite kuar sesama k.

part yg last tu xbley blah...mcm tak sangka u yg tulis psl 'kahwen'...adakah ini tanda2 cik umi dh bsedia ke gerbang perkahwinan? sama2 kita tgu dan lihat..hiksss

yanie said...
This comment has been removed by the author.
yanie said...

uikk!
umie?
hehhe
gud2.
kiter doakan moga cpt2 tawen yerkk.)