Saturday, August 1, 2009

guna akal, bukan nafsu...

awat entry cam serius nih...mmg serius ye. perkara ni dah lama berlaku tapi baru ari ni saya nak menyatakan pandangan ttg kaum gay, lesbi, pengkid and maknyah. saya mula2 malas nak cakap pasal hal ni tapi atas rasa tanggungjwb sesama insan saya bgla sepatah dua. kenapa ada golongan seperti ini? jawapannya mudah...bukan salah mak bapak tapi diri sendiri. mmgla golongan ini akan cakap seperti ini...."kami tak minta dilahirkan macam ni"(da macam orang cacat plak kan???). saya nak bgtau kat sini, tuhan dah anugerahkan anda sempurna sebagai manusia...ada tangan, ada kaki...sume cukup. dan paling penting tuhan da bagi anda akal yang sihat dan waras. mmgla saya tak salahkan kalau anda ada perwatakan lembut(bagi golongan maknyah). tapi, harus diingat lembut anda biarla lembut tapi bukan dengan menukar gaya dan personaliti anda kpd wanita. dalam agama da cakap, itu hukumnya haram....jadi tetap harammmmmmm. saya tak suruh anda berubah menjadi lelaki gagah....tapi saya mau anda menjadi lelaki walaupun berpewatakan lembut still berpakaian macam lelaki. bukan menyerupai wanita. fikirkanla....kalau anda rasa anda mempunyai naluri mau menukar segala yang dicipta, byk2kanla berdoa agar dijauhkan. ingat, biar lembut tapi bukan menyerupai wanita dan bernafsu pada kaum sejenis. pada golongan gay, apa yang bleh saya cakap.....walau sekuat mana nafsu anda pada kaum sejenis....sentiasa gunakan akal anda yang waras tu dan sentiasa berdoa kepadanya agar memohon dijauhui perkara yang dilarang oleh agama.

pada golongan lesbi atau pengkid.....ingat agama, mak n ayah. setan kecik akan berpesta kalau anda mengikut gelodak nafsu semata. kita sebagai umat islam telah dididik jadi gunakanla ilmu dan akal yang kita ada sebagai pelindung dari kita buat perkara yang ditegah oleh agama. bermohonla agar sentiasa kuatkan iman dan jangan nafsu mempengaruhi anda.

apa yang saya utarakan di sini mustila golongan ini akan berkata....ADA AKU KISAH??? baikla, saya nak jawab...."mmg saya tak kisah pun kalau anda tak terima pandangan saya tapi, atas rasa tanggungjawab sesama insan saya menegur" kalau anda tak kisah pun takpe, tapi cukupla kalau ada seorang atau dua orang yang amik kisah itu pun da cukup....bagi yang amik kisah, bermohonla kepadanya dan jadila manusia yang sentiasa bersyukur dengan kurniaan yang telah diberi pada anda, bukan mengubah kurniannya dari sesuatu yang sempurna kepada sesuatu yang telah dilarang dan tidak diredai olehnya. jadi pikir-pikirkanla.......saya berdoa agar anda mendapat hidayah daripadanya....amin.

p/s: jadikanla anda manusia bukan haiwan yang sentiasa menggunakan nafsu bukan akal. tula beza antara haiwan dan manusia.

No comments: