Monday, August 3, 2009

Debaranku ....

tinggal lagi baper hari je utk aku amik diploma in hotel management. argh perasaan amat bedebar...bukan exited nak naik pentas tapi takut diri ini tesungkur jatuh di atas pentas. mmgla orang akan cakap, "jgn risau, takde apa2...takkanla bpleh jatuh". hendak diberitahu ye, saya ni mmg tak stabil. duk kat kerusi pun kadang2 bleh jatuh. jadi cubala bagtau dgn saya, cam manala saya tak risau???????amat risau ye. rasa cam taknak pg je tapi tak pasal2 dgr pidato omak free 3 bulan berturut-turut. aduh saleha terhempas....(tetiba tenyanyi lagu mawi plak :p). harap2 tak ada insiden memalukan nanti. pada kawan2ku walauapapun yg terjadi....tlgla mengaku yg i ni kawan u k.....sahdis ayat ini tapi tula kenyataannya.
bila nak g konvo ni ada satu perasaan hiba. rindu sgt pada arwah nenekku. arwah nenekku ni lembut and penyanyang orangnya. ingat lagi saya pernah tido bersama dia ketika umur 9 tahun.......kalau tido musti dia peluk saya and berkata, "mimie(panggilan yang digunakan oleh familyku) belajar rajin2 tau, jangan buat perkara yang tak elok....ingat pesan nenek ye...."dgn pantasku mencelah,"baik nek, nanti bila kita da besar, nenek ingatkanla kita balik"(nakal betul saya ketika itu...he2). nenek hanya senyum dan berkata, "insyallah kalau nenek ada lagi...kalau nenek tak ada, mimie kan budak baik jadi kena ingat ye syg. nenek selalu doakan yang terbaik"....saya mengangguk. tapi takdir tuhan lagi menyanyanginya...arwah nenekku pergi menghadap ilahi ketika umurku 13 tahun. masa tu hanya tuhan je yang tau betapa luluhnya hati ni. tapi saya redha dgn takdir ini.

"Nenek, apa yang mimie dapat dan peroleh selama ini berkat doa dari nenek. terima kasih nenek. mimie rindu sangat kat nenek dan mimie akan ingat pesan nenek sampai bila2"

"Ya allah, ampunkanla dosa arwah nenekku dan arwah atukku. tempatkanla mereka di kalangan orang yang beriman...amin"

No comments: