Thursday, January 1, 2009

penang oh penang....

ehem2...nape plakla tajuk penang oh penang...cam cuti2 malaysia plak bunyinya. sebelum saya nak citer pasal penang saya nk citer kisah atokku..... saya tgh tgk tv dan ada artis pasya sendut(panggilan bg fasha sandha dr saya...hu2 mmg lazer, amboi2...) dalam satu rancangan....saya nk tukar chanel tv coz tk suka tgk si pasya tu tetapi tetiba atokku bersuara...." mie, tu sandar kan?"......saya pelik lalu bertanya, " apa yg sandar tok?"......nak tau jawapan atokku?....he2... atokku dengan gaya slumbernya berkata2, " ala kan kat tv tu sandarla kan...."...anda tau apa maksud atokku?...maksudnya, sandar tu fasha sandha....wakakakakaka(rupe2nya atokku lazer gak...pastu saya dan atok wat aksi azwan ali...amboi3...hu3)...eh, teciter yg lari dr tajuk plak...hu3...

okla, saya nak habaq mai pasal penang....cewah ada gaya org penang tak saya ni?...hu3...ok pokus2 jgn melalut... kenapala tetiba saya nk citer pasal penang kan?...sbbnya nk habaq kat hangpa sumer, saya nk g penang 4 januari ni....kenapa saya nk g penang? amboi2 penyibuk gak kan hangpa sumer...hu3...okla saya p sana bukan bejoli tp nak menjalankan misi yg belum selesai...tk perlula tau lebey lanjut.... saya bedebar coz ini pgalaman baru pg negeri org...bukan sebelum ni tk pnah pg tp dulu kat s.alam lebey kurang dengan johor...tp penang. berbeza dr segi loghat dan makanan...tp tk kisahla kan, saya cuma berharap semuanya akan lancar bila di sana.... saya tk mengharapkan semunya baik2 coz mestila ada dugaan...tp saya berharap dugaan tu klah teruk sgt dan saya boleh hadapi dgn hati yg tabah...... mestila saya akan merindui johor terutamanya kuarga saya, rakan2 saya kt peng yong ni.......nenet.......ajun......... hai....tp apa nk buat, yg dah dirancang mesti diteruskan..... lg 2 hari lg ku akan pg penang......goodbye johor n welcome penang.... jgn lupa amik i ye org kat penang tu..... k la sampai di sini dulu, di blog akan datang saya akan bg ucapan ckit...nantikan k...ceh... k 1,2, 3....ke Bintang!

3 comments:

cc said...

jaga diri elok2 kat negeri orang..
jgn smpi masuk surat khabar kne tangkap khalwat plak dlm hotel

kahkahkah!!!

amboi..amboi..amboi :p

ajuncr7 said...

dont worry bebeh...1 bulan awal memng tekanan jiwe sikit...lame2 akan jd biase jugak..wahahahaa...

pengalaman drp org yg dok merantau ke penang

p/s: zaidi sedia menanti di sane..ekekekeh

mimie said...

zaidi?....apakah kena mengena pakwe ajun dgn diriku ini?...lalalalalalalalala